טיול שבועי • אל ראש ההר – מפלמ"ח צובה ועד קיפצובה

קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי • אל ראש ההר – מפלמ"ח צובה ועד קיפצובה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שם הקיבוץ מבטא את מורשת הפלמ"ח ואת מיקומו ההיסטורי של הישוב המקראי. בימים אלו של חודש אייר ומלחמת העצמאות, חשיבות כפולה לו.

"בין עצי היער,על גזעו הסב, כבד ימים וסער, עץ אלון ניצב" כך פותח השיר היפה של מוני אמריליו את תיאור עץ האלון.

אחד מהאלונים היותר עתיקים בארץ ישראל מצוי בראש הר צובה. ממש כמו בתיאור שבשיר. כבד ימים וסער, על גזעו הסב. האלון המצוי סמוך לעין צובה בהרי יהודה.

עץ זית ענק מכין את הקרקע לביקורנו אצל האלון הניצב לו אל מול הרי יהודה וירושלים. עץ האלון המרשים הניצב לו כאן הוא אלון מצוי שזכה להגיע לממדים מדהימים. גילו נאמד ב-500 שנה וחלק מענפיו הראשיים התמוטטו. לפני מספר שנים, זכה העץ ל"טיפול רפואי" מידי יערני קק"ל. יש לו עתה שלושה עמודי חשמל בדמות "קביים", התומכים את הענפים הראשיים האדירים. סיפורו של האלון במקום, כמו גם עץ הזית הענק המצוי כמה מטרים ממנו אשר רק גזעו די לו להכיל שלושה אנשים בתוך חללו, קשור כנראה לבית הקרבות הסמוך. אותם אישים אשר חפצו להיקבר במקום, סימנו את אזור בית הקברות בשני עצים המאפיינים כל כך את ארץ ישראל. האלון המצוי והזית. חורשות אלונים נטועות בכל רחבי ישראל והשלטון התורכי ששלט בארץ באותה עת בה ניטע האלון, עשה בהם שימוש נרחב כעצי הסקה לרכבות ובנית אדני הרכבת. עם הקמתה של הקרן הקיימת לישראל הוחל בהליך מהיר של שימורם של אותם אלונים ברחבי הארץ ואחד מהם, מרשים ביופיו הוא זה המצוי במקום.

ומה עוד באזור? אחרי שהתבשמנו מניחוח האויר הצלול כיין ומגודלם של העצים (אפשר לאכול דבר מה בצל האלון- יש אפילו ספסלי עץ), נעלה לתצפית מרהיבה על האזור של משלטי צובה. עלייה מתונה של כמה עשרות מטרים בינות לעתיקות צובה יובילו אותנו למרום ההר. שילוט יעיל ונח יטיב להסביר על כל מה שנראה מסביב.

הר של חוויות
קיבוץ צובה ששבו וסביבו אנו מטיילים, עלה לקרקע בתש"ח ומייסדיו היו יוצאי פלמ"ח מחטיבות "יפתח" ו"הנגב" – ילידי הארץ, ניצולי שואה ועולים מתורכיה.

מול הנוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים וכרמי היין ניצב מלון צובה, הטובל כולו בסביבה כפרית וירוקה.

במלון, 64 סוויטות משפחתיות מצוידות ומאובזרות לנוחות מושלמת, לובי ובית קפה עם ארוחות חלביות, בית כנסת, מגרשי טניס וכדורסל, בריכת שחיה מחוממת (הפעילה רק בחודשי הקיץ), חדר אוכל כשר, אינטרנט WIFI חינם בלובי, גישה לנכים וחנייה בשפע.

מדי יום שישי החל מהשעה 10:00 מתקיים בקפה בלמונט בראנץ' חלבי עשיר "בוקר של טעמים", ששמו הטוב מפורסם בקרב חובבי הז'אנר. הארוחה כוללת כל טוב מבר סלטים, גבינות משק, לחמים כפריים, מרקים, פשטידות, עוגות ומבחר מטעמי הבית. קפה בלמונט – פתוח כל יום לארוחות קלות חלביות.

מומלץ לשלב לפני הברנץ' סיור יין היוצא מלובי המלון בשעה 10:00 ומביקור בגת עתיקה וביקב צובה. לצד הסברים מעניינים על ייצור היין, אורחי הסיור נהנים גם מטעימות יינות היקב המשובחים. מספר המקומות מוגבל ולכן יש להירשם מראש בטלפון- 02-5347090.

עין צובה
עין צובה, אשר שימש מקור המים היחידי למקימי הקיבוץ שופץ והפך מוקד משיכה לטיולים ופיקניקים. זהו אתר ייחודי ובו מערכת מים מתקופת בית ראשון. זחילה בתוך הנקבה היא חוויה בפני עצמה. כן. גם למבוגרים..

קיפצובה
פארק שעשועים וחוויות לכל המשפחה, המשתרע על שטח של 12 דונם, ששוכן אל מול הנוף המדהים של הרי ירושלים. המקום מתאים לכולם החל מתינוקות זוחלים , בני נוער ומבוגרים. בפארק מבנים מקורים, ממוזגים או מחוממים לפי הצורך. בין מתקני השעשועים הרים מדשאה ופינות ישיבה ומנוחה. בחצר הפארק-שני מגרשי מכוניות מתנגשות לקטנים ולגדולים,רכיבה על סוסים עם פדאלים, נסיעה ברכבת, סירות אבובים ומתקני טיפוס, גשרי חבלים, אומגה. מי שטיפה התעייף, מוזמן לנוח מעט ולצפות על הנוף המדהים של רכס הרי יהודה.

ובצמוד לקיפצובה גליתא – חוות השוקולד פעילויות מתוקות ומגוונות: סרט המספר את סיפור השוקולד (ללא תשלום), סדנאות שוקולד למבוגרים ולילדים, בר קפה מפנק, כולל גלידות תוצרת הבית וקינוחי שוקולד ייחודיים, חנות פרלינים ומטעמי שוקולד. כל מוצרי גליתא כשרים חלבי בכשרות חלבית לאוכלי אבקת חלב נוכרי.

איך מגיעים?
נוסעים בכביש מספר 1 עד למחלף הראל, שם פונים ימינה לעבר הקסטל( כביש 3965 ). אחרי 2 ק"מ נגיע לכיכר כשמולנו שמורת הסטף. נפנה ימינה לעבר צובה,( כביש 395) וניסע בו עוד 2 ק"מ עד לקיבוץ צובה. נכנס בשער ( להגיד לשומר שאנו ל"עץ האלון" ), חוצים את הקיבוץ וביציאה הצפונית נוסעים עוד מעט לפי השילוט עד ל"עץ האלון".

EinTzuba

אל ראש ההר

בורות מים

מלון

עצי קקל

רכב חשמלי



0 תגובות